Close
Logo

Sobre Nosaltres

Cubanfoodla - Aquest Popular Vi Qualificacions I Comentaris, La Idea De Receptes Úniques, Informació Sobre Les Combinacions De Cobertura De Notícies I Guies Útils.

Cultura

Com fer Chardonnay per als segles

Chardonnay és sens dubte un dels raïms més controvertits del món. Els estils de mantega tendeixen a recollir més crítiques: a alguns els encanta la riquesa en boca que produeix fermentació malolàctica , mentre que altres creuen que la textura distreu del veritable sabor del raïm.



Produir un estil de Chardonnay que agradi als dos camps no és poca cosa. També ho és navegar per un temps cada cop més imprevisible i el problema existencial del canvi climàtic. Davant aquests obstacles, com es crea un Chardonnay amb un perfil de sabor constant, any rere any? Aquest va ser el repte de Cara Morrison, l'enòleg de Vinyes Sonoma-Cutrer .

També et pot agradar: El gran debat del Chardonnay: mantegar o no mantegar?

Morrison es va enamorar del clàssic Chardonnay de Sonoma-Cutrer fa dècades. En aquell moment, no tenia previst fer una carrera en el vi: inicialment era una estudiant de premedicina a la Universitat de Califòrnia, Davis. Tot i així, va reconèixer ben aviat que l'elaboració del vi barrejava la seva curiositat científica amb l'art. Amb el temps, va optar per pivotar i finalment es va unir a l'equip de Sonoma-Cutrer. Allà, equilibra la innovació amb la tradició, cosa que l'ha ajudat a elaborar un vi consistent amb un atractiu durador.



Escolteu com Morrison comparteix el que voldria que més gent sabés sobre Chardonnay; com la ciència i l'art poden unir-se per crear diferents estils de vi; i com els vestits de vi de la vella escola atrauen una nova generació de bevedors.

  Logotip d'Apple Podcast
  Logotip de Google Podcast


Transcripció de l'episodi

Les transcripcions es generen mitjançant una combinació de programari de reconeixement de veu i transcriptors humans, i poden contenir errors. Si us plau, comproveu l'àudio corresponent abans de citar.

Ponents: Jacy Topps, Samantha Sette, Cara Morrison

Jacy Topps 00:08

Hola i benvinguts al podcast Wine Enthusiast. Els estàs servint begudes cultura i la gent que la condueix. Sóc la Jacy Topps. Aquesta setmana parlem de Chardonnay. El chardonnay és sens dubte un dels raïms més incompresos. I una mica controvertit si som sincers. Tot i així, és un dels vins més populars dels EUA. La productora web digital Samantha Sette es va asseure amb Cara Morrison per parlar del popular raïm. Cara és la directora de vinificació de Sonoma-Cutrer. Amb seu a Sonoma Valley, l'etiqueta de vi establerta fa més de 40 anys, és famosa per la seva producció de Chardonnay. Així que escolteu mentre Cara explica per què va canviar la seva carrera de pre-méd per estudiar viticultura i enologia els molts factors que entren a la verema cada any. El que voldria que més gent conegués sobre Chardonnay i com els enòlegs clàssics de Chardonnay intenten atraure els consumidors més joves. La Crida és una col·lecció de vins de Califòrnia de somni, que ofereix una àmplia gamma de varietats, estils i les millors denominacions de classe. L'enòleg James McDowell dóna a cada vi una veu clara i singular, treballant amb reconeguts productors familiars per elaborar Chardonnay, Pinot Noir i Cabernet Sauvignon mentre recullen més de 70 puntuacions de més de 90 en el procés. Uneix-te a un dels clubs de vins totalment personalitzables de Calling per accedir per primera vegada a nous llançaments, anyades especials de la biblioteca i molt més. Amb quatre opcions de subscripció, hi ha un club per a cada amant del vi, rebeu tres enviaments a l'any o proveu la subscripció mensual amb tres ampolles al mes directament a la vostra porta. Per obtenir més informació i accés, visiteu-nos a l'entusiasta de la barra invertida que truca a wine.com.

Samantha Sette 02:14

Hola a tots i benvinguts al podcast Wine Enthusiast. Em dic Samantha Sette i sóc la productora web digital aquí a Wine Enthusiast. I avui tinc el plaer de parlar amb Cara Morrison, antic enòleg de Chardonnay i actual directora de vinificació de Sonoma Cutrer. Per a aquells que no coneguin tant, el Sonoma Cutrer no és sorprenent que l'etiqueta de Sonoma Valley existeix des de fa més de 40 anys i és ben coneguda pel seu Chardonnay. Si sou nou al vi, potser reconeixeu l'etiqueta amb vores grogues, que Cara ha tingut un paper principal en l'elaboració al llarg dels anys. Però abans de capbussar-nos en la ciència i les diferents nocions que envolten el Chardonnay, Cara, t'importa compartir una mica més sobre tu mateix?

Cara Morrison 02:52

Segur. Així que sóc Cara Morrison. Estic aquí a Sonoma Cutrer fent Chardonnay des del 2005. I m'encanta i m'encanta fer el vi aquí. I és un plaer. No sé què més dir, saps? Casat i amb dos fills?

Samantha Sette 03:10

Sembla una feina de somni, suposo. Alguna vegada has esperat que acabaries fent Chardonnay per guanyar-te la vida?

Cara Morrison 03:16

No, no, aquesta no era la intenció. Bé, ningú sap què faran quan comencin, oi. Vull dir, tinc un fill que marxarà aviat a la universitat. I ja saps, ell no ho sap i només penso com d'emocionant és això? Només per entrar al desconegut. I ja sabeu, quan anava a la universitat, estava premed i sabia que m'agradava la ciència, però no sabia què en faria. I aleshores vaig trobar vinificació. No he estat a UC Davis i vaig trobar vinificació i va ser que només va fer clic i va colpejar, així que sí, aquí estàs, hi estàs.

Samantha Sette 03:52

Sí. I què creus que va inspirar aquesta transició de premedicina a estudiar vi? Noto que hi ha moltes similituds pel que fa a la ciència, ja saps, l'elaboració del vi és una ciència al final del dia.

Cara Morrison 04:03

Absolutament. I ja ho sabeu, sóc jo tot a la vida. Ho planifico tot. La gent es burla de mi perquè tinc fulls de càlcul de tot. Però quan es tractava de la meva carrera, estava parlant seriosament amb algú que era estudiant de grau i viticultura i enologia i vaig pensar que semblava molt interessant. I vaig anar al curs d'introducció a l'elaboració del vi a la UC Davis. Era tot just començant el trimestre i així que vaig anar a la classe d'introducció i em vaig enamorar d'ella i vaig caure seriosament amb la professora de tornada al seu despatx i vaig demanar que em canviés de carrera i la vaig canviar com aquell dia i mai ho vaig fer. qualsevol cosa així. Però això va ser tan impulsiu per part meva. Però era com si fos aquest llamp, i vaig pensar que la ciència i l'art mínims que es tractava tractaven de com diferents viticultors poden prendre el mateix vi, el mateix raïm i fer vins completament diferents segons l'estil. I després hi ha la ciència darrere de les fermentacions i vaig pensar que això era perfecte, era una gran combinació de ciència i art.

Samantha Sette 05:03

Sembla que realment vas escoltar el teu instint i la teva intuïció, que és tan difícil en aquell moment de la teva vida. Estic segur que tothom se sent així a qualsevol edat, estàs escoltant això ara mateix. Així que aplaudiu-ho totalment. És una cosa difícil de fer. I tens raó, en això l'elaboració del vi no és només una ciència, crec que ho he dit abans. Però hi ha aquest element artístic en com veus que la ciència i l'art es mostren realment en el que fas?

Cara Morrison 05:29

Com es mostra en el que faig? Bé?

Samantha Sette 05:34

Ens pots guiar per la part de ciència i la part d'art i potser com on s'uneixen?

Cara Morrison 05:39

Bé, vull dir, per descomptat, hi ha la ciència de l'elaboració del vi perquè ho sabeu, esteu mirant l'acidesa i els maons, el contingut de sucre del raïm. Així que es tracta de quan trieu, però també dels sabors. Així pots analitzar tota la química. Però encara cal sortir a la vinya per tastar-la. No podeu mirar els números i dir que sí, triar-lo perquè puc mirar alguns números pensar: Oh, definitivament triarem això. I vas anar a la vinya, Oh, i encara no estàs preparat. I així et sorprèn tot el temps. Així que sempre has d'estar comprovant, revisant i confirmant que no pots mirar només un tros de paper i no, així que la part artística és tastant i sentint realment quin és el nostre estil? Un cop més, això no es pot escriure en un paper? Exactament. Cal tastar-lo per conèixer-lo. Sí. Així és, això és, així és com s'uneix. Per tant, és conèixer tots els antecedents per entendre com avança el vi. I ja saps, saber què canviarà la química, però també saber que el gust tindrà i pensar enrere, oh, fa 10 anys, tenia un gust així, o teníem condicions com aquesta. I això és el que vam fer. I va funcionar. I en treballar així.

Samantha Sette 06:50

Sí. Així que un dia a la vinya, si estàs tastant el raïm, i estàs valorant com, Ei, aquest és l'estil. Ho portes al laboratori o a qualsevol lloc on estiguis treballant per avaluar la química? Hi ha components químics o indicadors semblants, ei, aquest és l'estil, aquest és el que sembla.

Cara Morrison 07:07

Només diu que t'agrada, el contingut de sucre és contingut àcid, el que et dóna bons indicadors. Així que tenim gent que surt a les vinyes com ara és l'època de la verema, i hi ha gent que surt a les vinyes per agafar mostres de raïm i portar-la al laboratori i n'obtenen números. I llavors podria mirar la llista de números. I podeu veure alguns que clarament no estan preparats. Però llavors podeu veure que alguns d'aquests s'apropen. Així que ja sabeu on heu de comprovar i veure realment. Així que t'ajuda a guiar-te. Però al final, les trucades de selecció provenen del sabor.

Samantha Sette 07:35

Ho entens?. I aquest procés difereix d'una varietat a una altra? Bé, raïm a raïm.

Cara Morrison 07:42

En essència, tot és igual, ja saps, veus, pots fer-ho amb qualsevol brida, mira el que saps, la dolçor i l'acidesa, ja saps, no tots són els mateixos paràmetres. Però de nou, es redueix al sabor d'aquí a alguns anys, com aquest any, oi? És un any molt xulo. Ho sé, fa calor i a la resta dels Estats Units. Però és molt xulo. al comtat de Sonoma, Califòrnia, tot aquest estiu, ha estat molt xulo. I, per tant, la collita és molt més tardana de l'habitual. Així que els sabors es desenvolupen lentament. Però també ho són, potser no necessitem arribar al mateix contingut de sucre per obtenir els sabors que obtenim normalment i que ens agrada tenir. Per tant, és saber que cada any cal calibrar-nos dient que no hem de triar tan dolç aquest any, perquè els sabors es desenvolupen una setmana i triem una mica abans.

Samantha Sette 08:27

Això sona a molts factors. Sí, suposo que amb la collita del 2023 en particular. Com és aquest clima fred? Hi vau al·ludir breument, però m'encantaria aprofundir-hi una mica més pel que fa a com afecta aquest clima més fred quan colliu el raïm i els sabors i el sucre, com quina és la diferència entre el contingut de sucre, el sabor? Com s'ajunten tots aquests factors?

Cara Morrison 08:48

Oh noi.

Samantha Sette 08:50

Podem aconseguir podem arribar a ser ciència i friki.

Cara Morrison 08:54

Així que hi ha els sucres, només el desenvolupament, ja ho sabeu, només el desenvolupament dels sucres amb el temps i el sol és un dels millors factors per ajudar-vos amb això. I aquest any, simplement no hem tingut el sol i la calor com normalment. I, per tant, l'acidesa és que ens quedem, que pot ser realment fantàstic. Així que aquest any tindrem una acidesa natural molt gran i també hi ha amb negres i blancs, hi ha una mena de caràcter tànic fenòlic al raïm. Així que com menys encertades tenen, de vegades és massa fort de taní i verdor. Com qualsevol fruita verd, la podeu tastar bé, ja ho sabeu, teniu una poma o fins i tot raïm agre, ja ho sabeu, això no està llest. Així que de vegades no és només l'acidesa, és una mena d'amargor de taní i per tant, estàs intentant veure l'absència d'això, o especialment de Chardonnay. I en vermells, busques que siguin una mica més suaus i no amb talls durs. Així que sí, hi ha molts factors diferents que s'uneixen i això és el que estàs veient i tastant. Així que avui anirem a la vinya del Pinot per veure si estan preparats per collir. I esperem que s'hagin desenvolupat aquesta darrera setmana i potser la setmana que ve, estaran preparats. Tan

Samantha Sette 10:11

Això és emocionant. Ara molta sort per això. Sé que serà genial. I m'encantaria un tipus de zona en Chardonnay, perquè corregiu-me si m'equivoco, però aquí és la vostra experiència. És pel que és coneguda la vinya. I també és com un tema molt candent sobre el qual la gent debat en termes de Els agrada Chardonnay? I la gent té una opinió molt forta sobre el Chardonnay. Així que sí, suposo... un bon lloc per començar podria ser, ja ho sabeu, molts s'allunyin immediatament de Chardonnay perquè pensen que és massa mantega sense provar-ho. I sembla que si varia d'un any a un altre, potser no és així. Llavors, què en penseu, que la gent creu que és massa mantega.

Cara Morrison 10:55

Això és un traç ampli. Hi ha molt de Chardonnay. I ja sabeu, quan vaig entrar al negoci a finals dels 90, es tractava de Chardonnays súper mantegosos. I el motiu pel qual m'encanta el Sonoma Cutrer Chardonnay és que el vaig tastar per primera vegada. L'any 99, no recordava i pensava que es tractava d'un Chardonnay el que feia perquè no estava massa alzina. No era súper mantegosa i tenia una acidesa molt gran, tenia el roure, però complementava la fruita, li donava textura en boca i agradables aromes, però no l'aclaparava. I per això jo, vaig tastar el Sonoma Cutrer, me'n vaig enamorar. I vaig aconseguir la feina un parell d'anys després, que és genial. Així que he de fer el vi que m'agrada amb aquest estil. I així estem intentant ser coherents en el nostre estil. Per tant, mai hem empès el sobre de la mantega, en realitat, ens expliquem com s'obtenen els caràcters mantegosos d'aquest model de fermentació làctica, que converteix l'àcid màlic en àcid làctic. Així que l'àcid màlic és a les pomes verdes i súper dur i ajustat. i àcids làctics, com en el iogurt, i és cremós, rodó i ric. I part d'una reacció secundaria d'aquesta fermentació malolàctica són les aromes de mantega. Per tant, però podeu obtenir un bacteri que faci la fermentació, podeu obtenir bacteris que produeixen molta d'aquesta aroma de mantega. I en obtens algunes que no fan gaire aquesta aroma de mantega. I, per tant, només ens assegurem que n'aconseguim uns que no facin aquesta aroma de mantega. I així estem aconseguint la sensació en boca i la textura cremoses sense l'aroma de mantega. Així que sí, alguns Chardonnays empènyer realment aquest sobre mantega. Però com tota la resta, hauríeu d'explorar i veure què hi ha allà fora. I sé que és difícil, només mires una ampolla i no pots saber si serà mantega o no. I així, però això és una cosa fantàstica que podeu seguir tastant i provant. I és per això que és genial que tots aquests restaurants tinguin al got. Així que podeu provar-ne de diferents i veure quins realment us han agradat més al vostre estil.

Samantha Sette 13:06

Sí, i vull dir, m'encanta. I suposo que, en poques paraules, per si de cas, qualsevol dels nostres oients no està molt familiaritzat amb els productes químics i pensaments com aquest, aquesta fermentació malolàctica de conversió està causant el sabor de mantega pràcticament on sí, és una mena de producte i fa que no sé la paraula adequada, la terminologia adequada

Cara Morrison 13:27

És un producte secundari, que de nou, pots d'alguna manera que facis el vi com moltes vegades una aixeta, però el Chardonnay i la bóta i fas aquest batonnoge, on estan mirant les mares. I això també ajuda a menjar el diacetil, que és el component de mantega. Per tant, hi ha maneres de mitigar-ho. Així que no és tan exagerat de mantega, i aclapara el vi i no pots obtenir la fruita. I així és com l'art torna a entrar-hi amb la ciència. Per tant, es tracta de mirar aquestes dues coses juntes.

Samantha Sette 13:54

Absolutament. I també vas esmentar com, a Sonoma Cutrer, el vi no ha canviat molt el Chardonnay. Ha estat força constant any rere any. I aquesta és una mena de segell distintiu. És tradició, però com et trobes especialment ara com a director d'enòleg amb una presència tan històrica? Com equilibres la novetat amb aquesta tradició? Perquè també sé que Sonoma Cutrer ha passat de produir només Chardonnay a tenir una cartera tan diversa. I, per tant, t'has allunyat d'aquest estil, sobretot per estar-hi durant tant de temps?

Cara Morrison 14:26

No, aquesta és una mena de la nostra principal directiva és mantenir-nos en aquest estil de Chardonnay. I és per això que treballo aquí. Els estimo. Així doncs, ens assegurem que ens atenem. Fem tastos verticals, normalment a l'estiu i verticals o quan tasteu el mateix tipus de mescles com el nostre Russian River Ranch Chardonnay, i tastarem Russian River Ranch un Chardonnay elaborat durant 10 anys així com del 2021 al 20 de 2011 i tastarem un 10 any vertical i veure com i assegureu-vos que l'estil, per descomptat, quan envelleix, de manera que no sempre és el mateix, però podeu tenir una idea de l'estil. I ens assegurem que no ens desviem. Així que fem aquestes verticals només per mantenir-nos sota control, que no ens desviem de l'estil ni de com han canviat les coses. Sempre hi ha una mica de variació vintage a vintage. Ja saps, la mare natura et dóna el que tens i el millor que pots fer. Però intentem mantenir-ho junts. Així que estem intentant mantenir el mateix estil any rere any, la consistència és una de les principals característiques del Chardonnay del tallador de Sonoma, absolutament.

Samantha Sette 15:31

I potser el vostre equip ha evolucionat, o els vins en general i mostrant l'equip el 2005.

Cara Morrison 15:39

De nou, intentem mantenir una coherència, però sempre estem, sempre estem, sempre estem buscant coses noves. Així, com l'any 2000, bé l'any 1999, en realitat van començar a fer proves de taps de rosca, provant taps de rosca i taps de suro i van posar els vins més reservats de gamma alta en taps de rosca. Perquè els taps, com molts de vosaltres sabeu que els taps són un producte natural, i que de tant en tant poden donar-li un sabor que no voleu al vostre vi. Per molt que intenteu netejar els taps de suro, és natural. Així que vam començar a jugar amb taps de rosca, perquè així era, podríeu garantir que serà el vi que poseu a l'ampolla, i no canviarà per culpa del suro. I així, el 2007, vam canviar al tap de rosca per a més de la meitat dels nostres vins. I de fet, aquest any serà 100% de rosca per als nostres fragments i pins per a l'any 2022. Per tant, estem emocionats perquè hi hagi una evolució com aquesta, al llarg dels anys de proves i proves i veient que està bé fer el canvi.

Samantha Sette 16:41

Això és enorme. Sí. Quins diríeu que són els avantatges més enllà d'importar aquest sabor d'un tap de rosca, perquè difereix per varietats diferents com a varietats?

Cara Morrison 16:52

Ho hem provat bé, bàsicament tenim Chard i Pinot i així vam provar amb el Chardonnay i després vam provar amb el Pinot i estem contents amb els resultats, fan que el suro del tap de rosca ha envellit de manera diferent al llarg dels anys. . Però, en general, el tap de rosca manté més les aromes i els sabors, envelleix més lentament i el tap de rosca que el suro perquè hi ha menys aire que es permet. Així que estem contents amb el tap de rosca i també ens referim a quants productes hi ha. obligar el consumidor a tenir un instrument especial per obrir-lo per accedir al teu producte. És una barrera d'entrada haver de tenir un llevataps tot el temps.

Samantha Sette 17:33

Oh, és una lluita. Fa poc que em vaig mudar i vaig prendre una ampolla de vi. No era un tap de rosca i no tenia un llevataps. No el vaig poder obrir. Vaig provar tot el que vaig intentar penjar, vaig provar tot el vaig provar tots els trucs i no va funcionar, va ser un moment. Això és com un gran desenvolupament. Això és realment emocionant. Sembla que també està infringint aquest element d'accessibilitat per a la majoria de la gent, probablement no pensen que això no és com un llevataps augmenta l'accessibilitat. Però sí que ho fa més accessible, perquè el vi pot ser una cosa difícil amb què la gent s'enfronta. I hi ha alguna cosa sobre un tap de rosca que em sembla molt més amable.

Cara Morrison 18:11

Oh, absolutament. Vull dir, els meus pares s'han jubilat i s'han traslladat a una comunitat de jubilats i a tots els seus amics els agrada aconseguir el tap de rosca ara perquè és més fàcil i els llevataps són difícils per a ells. I així és com tota la franja d'edat. Simplement és més amigable

Samantha Sette 18:28

Això és cert. I volia preguntar si hi ha alguna cosa que sabeu, com a enòleg o aquest tallador de Sonoma, hi ha alguna cosa que feu per atraure aquesta propera generació de bevedors? Com que és un tema en què tots pensem, com arribarem a la propera generació? Els agrada el Chardonnay? Quines són les seves preferències? I tinc curiositat per les vostres opinions sobre aquest camp en general, en termes de què pensa la Gen Z sobre el vostre Chardonnay?

Cara Morrison 18:54

A tots ens agradaria saber què és aquesta bala màgica. Estem jugant amb Chardonnay en llauna. Així que com vam començar a fer taps de rosca abans que molta gent ho fes, vam decidir entrar a la categoria de vins enllaunats només per veure que és completament diferent. Ja saps, el primer que he après és que les llaunes d'alumini no estan fetes de vidre i sona tan obvi. L'alumini reacciona completament diferent amb el vi, llavors el vidre està tan nerviós que només dóna cap sabor o característiques no permet l'entrada d'aire i és perfecte per al vi. Així que només hem d'esbrinar aquestes llaunes d'alumini per a vi i s'estan desenvolupant amb el temps i ja ho sabem, hem desenvolupat un estil que funciona per a les llaunes de Chardonnay, així que més com l'acer inoxidable sense bóta i una mica. estil una mica més nítid. Així que sí, és un animal una mica diferent. Però sí, ho estem posant allà. Fa tot just un any o dos vam llançar el Chardonnay en conserva

Jacy Topps 20:05

I ara una paraula del nostre patrocinador. On pots trobar els millors regals a preus molt baixos que a tothom li encantarà Total Wine i molt més. Per descomptat, amb tantes ampolles fantàstiques per triar, trobeu alguna cosa per a tothom a la vostra llista, ja sigui un cabernet per a la vostra germana, un vi escumós per al vostre company de feina o un bourbon d'un sol barril per al pare. I si necessiteu ajuda, demaneu consell a un dels seus amables guies. Amb els preus més baixos des de fa més de 30 anys, sempre trobaràs el que t'agrada, i t'encantarà el que trobes a Total Wine i molt més. Begudes espirituoses no venudes a Virgínia i Carolina del Nord. Beu amb responsabilitat, tingueu 21 anys.

Samantha Sette 20:50

Heu al·ludit una mica a això. Per tant, produir el Chardonnay en conserva sembla que hi ha algunes diferències en el procés d'elaboració del vi. Heu plantejat l'acer inoxidable i què era aquell més cruixent? Vas dir

Cara Morrison 21:00

Era més cruixent, suposo que no és massa més acidesa, sinó només per tenir una acidesa fresca. I també perquè és d'acer inoxidable a la bóta, de manera que no treu tant d'aquest caràcter cremós de l'envelliment en bóta que ens dóna una sensació de cremositat a la boca, on si és d'acer inoxidable, és una mica més ajustat i la sensació en boca que ho fa

Samantha Sette 21:20

Quan has dit més cruixent? Vaig pensar que volies dir com l'editor del genoma biològic. Vaig estar com va, vull saber més sobre aquest vi en conserva

Cara Morrison 21:33

No, no, no som tan avançats.

Samantha Sette 21:36

Com àcid. D'acord, ara estem a la mateixa pàgina

Cara Morrison 21:40

M'alegro que ho demanis, com un aclariment.

Samantha Sette 21:44

Per descomptat, això és emocionant. I d'acord, això té sentit.

Cara Morrison 21:48

També he d'esmentar que el nostre Chardonnay enllaunat es diu simplement cutrer, seria negligent no esmentar-ho. Així que no és un tallador de Sonoma, és simplement un tallador de Sonoma Cutrer. Així doncs, és una marca una mica diferent i són gats divertits, com les llaunes tenen aquestes ratlles grogues i blanques i una mica més divertits i interessants. Tan més jove. Així que estem intentant captar l'atenció de la generació més jove amb això.

Samantha Sette 22:13

Absolutament. Com dius, ho som tots. I amb això penso, com saps, personalment, penso en el vi en general. Saps què, per què? Per què no podem fer que més gent vingui, però Chardonnay en particular? Què és el que voldries que la gent sàpiga sobre Chardonnay, especialment aquells que en tenen una mica de aprensió i tenen les seves opinions fortes?

Cara Morrison 22:34

Crec que es tracta de mantenir la ment oberta. Vull dir, tot sobre el tast de vins hauria de ser mantenir la ment oberta. I molta gent diu que no, no m'agrada aquest tipus. I simplement l'han tancat. I tanta gent ho fa. I només has de dir, oh, provem-ho. Vull dir, només perquè fa 10 anys no m'agradava, l'estil podria haver canviat o els... els meus gustos podrien haver canviat. Hi ha molts factors. I, per tant, només heu de dir: Sí, provem-ho. Això sona fantàstic. Vull dir, sempre que estic en un restaurant i prenen una mica de vi, no sé ni com pronunciar-me a la llista. Aquest és el primer que vol demanar. Com, ni tan sols sé què és això. Ho he de provar. I crec que tothom hauria de fer això, com ara, Oh, això és un Chardonnay que he sentit a parlar durant anys, sobretot a les festes. Ja saps, hi ha tots aquests vins a una taula i en pots tastar-ne de diferents. O suposo que vaig a moltes festes amb molts viticultors. Així que només hi ha vins diferents a tot arreu. I així, no ho he de tornar a provar. Vegem què passa amb això. Així que només es tracta de mantenir la ment oberta i ser positiu i provar coses noves. Tan

Samantha Sette 23:42

M'encanta que sembli una perspectiva molt fresca, sobretot si es tracta d'un Chardonnay que és tradicional. I em vaig adonar que vau fer un 40è aniversari i van col·laborar amb uns quants enòlegs més per crear aquest cupatge. Pots compartir més informació sobre aquesta experiència? Perquè crec que mostra aquesta idea de provar coses noves i ser una mica innovador tot mantenint la tradició.

Cara Morrison 24:03

Sí, bé aquest. Això va ser molt divertit. Així que el Chardonnay del 40è aniversari el vam portar de tornada, així que bàsicament sóc el quart director de vinificació de Sonoma copresident i les tres biblioteques anteriors i van marxar quan es van jubilar. I així, aquesta vegada, van ser el cap d'enòleg. I vam trucar a Terry Adams i Bill Benetti, que van ser l'anterior director de vinificació al llarg dels anys i els vam portar de nou per tastar el Chardonnay amb nosaltres i fer el cupatge, de manera que teníem diferents components de les diferents vinyes i els vam reunir amb Bill i Bill. Terry i això va ser molt especial reunir aquesta barreja amb gent de Benetti, que va començar la marca el 1981, i després Terry Adams, que va estar aquí durant uns 30 anys, i després el Mick i jo mateix per tastar tots els vins junts i fer aquesta barreja. . Aleshores, el que era realment especial també és que van tastar el vi. I tenim com la nostra vinya les Pierre i la nostra vinya de tallador i la nostra vinya de vinya. I van dir: Així és exactament com recordo que va tastar quan el vam fer. Així que va ser un compliment enorme que havíem mantingut l'estil que havien començat. I, per tant, és una gran barreja que hem fet junts i ho hem posat allà. I just després d'embotellar Philbin, Eddie tenia 90 anys. Bé, quan vam tastar amb ell, ens ve, oh, no podré tastar més dades de paladar i el gust del vi. I va dir: Oh, bé, això té notes de bla, bla, bla. Perquè un tall completament afilat talla tot. I el vi i molt perspicaz. Així que ho era, és un gran noi. Però, malauradament, just després d'embotellar, va morir. I per això li hem dedicat el nostre 40è aniversari. Així que ell és, ja ho sabeu, l'enòleg fundador, va començar tots els estils.

Samantha Sette 25:53

Això és bonic. I ha de ser una mica boig en bona manera veure una companyia i un vi. No vull dir transformar, perquè ha estat molt coherent, però evolucionar amb el temps i créixer. Perquè sou molt coneguts. Vull dir, sóc bastant nou al món del vi. I reconec l'etiqueta i vaig dir: Oh, vaja, estic parlant amb ella. És una bogeria. I amb això, les felicitacions merescudes per ser director de vinificació. Ara, m'encantaria saber com amb aquesta transició, com va canviar el teu paper i el teu impacte a Sonoma Cutrer? Hi ha alguna cosa en la qual tinguis la teva mirada o només esperes tenir un impacte on ets?

Cara Morrison 26:29

Bé, suposo que el meu impacte vull que sigui fer que el vi sigui tan consistent com ho hem estat. Així que sóc aquí des del 2005. I Mick Schroeder, l'anterior director d'elaboració de vins i Terry, vaig treballar amb tots dos. I sempre m'han donat una bona mà alliberada. I, per tant, si he dit això, prova-ho. Així que fem això. I van dir: Bé, sí, prova una mica d'aquest nou llevat o aquells barrils nous o aquesta cosa nova. I sento que sempre he tingut un impacte i sempre he format part de l'equip. I així veig que passa més del mateix. És que, suposo que ja no he de demanar permís.

Samantha Sette 27:09

És cert, i comença a fer-nos pintar finalment el quadre on tot i que el vi és consistent en el Chardonnay, i ja saps què aconseguir any rere any, el retoc darrere de les escenes és on varia. Hi ha molts factors per tenir en compte no només el medi ambient, sinó que heu esmentat el llevat, els barrils i tots aquests factors produeixen el mateix. Però molta gent no sap què passa darrere de les escenes. Són com, una ampolla de canyella bona. Segur que sé el que estic rebent. Però hi ha més a la imatge.

Cara Morrison 27:38

Hi ha, ja ho sabeu, no han de saber-ne més, vull dir, contents de començar a llegir-lo sense saber res, està bé. Però és fantàstic que la gent sigui tan curiosa i vulgui saber com s'elabora el vi. Només ho trobo. Tan interessant, perquè no tothom els coneix, de vegades, quan estic en un avió, ja saps, estàs assegut allà i si algú que no coneixes i et diuen, què fas? I és ofensiu? Tens ganes de parlar o no? De vegades, els enòlegs i jo vam passar com les següents tres hores explicant per què aquesta persona... la gent pot fer tantes preguntes. De vegades és com, oh, treballo en un laboratori. És curiós com la gent està tant interessada en l'elaboració del vi en el procés. I hi ha tantes coses darrere de les escenes i que passen amb l'ús dels barrils. I de nou, perquè intentem que el nostre vi sigui consistent, però la Mare Natura ens regala diferents raïms cada any. Bàsicament, no és exactament el mateix, ja saps, gra o alguna cosa així quan fas aiguardent i tenen uns paràmetres determinats i pots encaixar que aconseguim aquests raïms cada any no sabem com ho farem. Feu aquests raïms exactament com ho fem cada any i, per tant, heu de fer-hi una mena d'enginy, espereu collir-los amb la mateixa maduresa cada any. Però de nou, el temps és el temps, cal treballar amb això. Així que comporta un repte i, per tant, aquest repte m'agrada per a cada any, és un trencaclosques nou per muntar, saps, faig el meu trencaclosques de Wordle i les meves connexions el mateix que saps, cada any tinc un llapis nou així que estic fent equip

Samantha Sette 29:17

I com és? Faré un paral·lelisme ximple com és la temporada baixa? Saps com si fossis un esportista i l'elaboració del vi és el teu esport i ara mateix estàs en temporada com si fos la temporada de verema. Què passa després d'això, com si comenceu a preparar-vos de seguida per al proper any?

Cara Morrison 29:32

Oh, no, encara estàs tractant amb les conseqüències. És que ja saps que tots els vins i bótes es prenen, estan fermentats o i és així, doncs, estàs mirant bé, què tenim i què hem de remenar més per obtenir més sensació en boca i textura, necessitem una mica de deixar que es faci perquè és saber quan fer alguna cosa i no fer alguna cosa de vegades penso en l'elaboració del vi durant el procés de criança. Jo en dic una mica de mainadera, ja saps, els nens estan bé. No cal intervenir. Però els nens es barallen, has de fer alguna cosa i ajudar-los. I així és el mateix on saps, els que estan bé, pots deixar-ho fer, ja saps, remenat de tant en tant, seguir tastant, assegurar-te que tot estigui bé. I de vegades pot necessitar una mica més d'error o alguna cosa així. No ho sé. De totes maneres, només esteu degustant al llarg de la temporada. Així que sí, hi ha altres coses a fer. Estem embotellant. Això és una gran part del procés. Això no és tan com es parla. Però sí, hi ha molt d'embotellament en la part important o això no arribaria als clients. Tan. I suposo que vam començar a preparar-nos a l'estiu, comencem a planificar el proper convidat.

Samantha Sette 30:38

I suposo que sortint d'aquesta petita analogia esportiva que tinc aquí, què és una victòria? Què és una victòria per a la collita? Ja saps, no hi ha trofeu, no hi ha partit de campionat. Què és una victòria per a la temporada de collita?

Cara Morrison 30:49

Quina és la victòria? Vull dir que mai és immediat. Bé, d'acord. És immediat, tots els raïms estan dins, et dius: Uf, d'acord. Sense pèrdues. Així que allà vam guanyar. Però, ja ho sabeu, acabem de tenir un esdeveniment amb alguns membres del club. I només deien el molt que els estimen els vins i any rere any i fent una gran feina. I això és només el vent allà mateix quan la gent estima el teu vi i t'ho agraeix. I el fet que s'està venent i la gent se'n beu. Vull dir, això és una victòria allà mateix. La gent gaudeix del vi. Per tant, ja ho sabeu, no necessito les puntuacions del vi ni les copes a l'esquena. És un plaer veure com la gent gaudeix i s'ho passa bé.

Samantha Sette 31:29

Absolutament. I és una mena de favorits de culte. Ja ho sabeu, és reconeixible. És familiar. I de nou, sóc un bevedor més jove. I conec molta gent que portarà una ampolla de Chardonnay de tallador de Sonoma, i diuen, això és bo. I jo dic, gràcies. Ho sé.

Cara Morrison 31:46

Mira, això és una victòria allà mateix. Si puc, puc parlar de l'equip de vinificació

Samantha Sette 31:52

Sí, ens agradaria escoltar

Cara Morrison 31:54

Aleshores, amb els canvis, tenim un equip de vinificació totalment femení?

Samantha Sette 31:58

Oh, això és enorme.

Cara Morrison 31:59

Sí. Així que ja ho sabeu, sóc aquí des del 2005. Elaborant Chardonnay. Tenim Zidanelia Arcidiacono, que elabora el Pinot des del 2015. I ara ha ascendit a enòleg sènior. Així que ella també farà el fragment i supervisarà el Pinot. I després tenim Sam Parsa, que s'ha incorporat a l'equip. I abans era becària aquí els anys 2015 i 16. I després la vam portar de tornada aquest estiu com a tercer enòleg. I no era la nostra intenció tenir tot un equip femení de vinificació. Simplement va passar. Així que també estem molt entusiasmats amb això.

Samantha Sette 32:39

Sí. Quin creus que és un dels que sé que això no va ser intencionat. Però, veus alguna diferència d'ara respecte al passat i com funcionaràs i què estàs fent i suposo que l'energia a l'habitació quan fas el vi?

Cara Morrison 32:53

Bé, som molt més xerraires. Molt bona comunicació. I crec que m'he adonat que perquè també tenim el nostre director de vinyes és femení, cosa que és bastant rara. Encapçala un equip de 50 persones. És l'única dona que el deixa, la qual cosa està molt bé. Per tant, la comunicació entre els nostres equips i entre ells és increïble. I això és una cosa que he notat, és a dir, no és que totes les dones fossin súper comunicatives, però anirem amb l'estereotip general. Així, però estem molt bé. I tots ens portem molt bé. I, i sempre ho vam fer amb Mick també. Va ser genial per comunicar-se i parlar amb nosaltres, però es fa una mica més fort. Tres de nosaltres. Però és que és molt divertit. I crec que és genial perquè, de fet, Zidanelia també va ser intern aquí a oh set. I després va tornar el 2015 com a enòleg. Així que també se sent bé. Un cop més, del que has parlat del que és una victòria, són els guanyadors, la gent vol tornar i treballar amb tu. I això diu molt i vol dir molt. I només ajuda a construir aquest treball en equip. Perquè tots ens portem bé i podem confiar els uns en els altres. Suposo que és gran és que tenim molta confiança. Així que és genial.

Samantha Sette 34:09

Sí, i m'encantaria que ho sapigueu, per a qualsevol dona que escolti que vulgui dedicar-se al vi? Ha de ser una mica més difícil de manera objectiva, i tens algun consell o paraules de saviesa per abordar aquests reptes? I com es trenca en com arribar-hi?

Cara Morrison 34:23

Bé, ho vaig fer fa molt més temps que la gent ara. Tant de bo, no sigui tan difícil. He de dir que mai ho vaig veure com una barrera. Simplement no em va passar pel cap. Perquè de vegades no tenir ni idea és bo. I sempre que em poso la ment en alguna cosa, ho faig i ja saps, de tant en tant la gent em deia coses com: Oh, els barrils són més grans que tu o com pots fer això? Com que ets tan petit, són coses diferents i et fas una mica de riure i segueixes endavant, i és més aviat com et mostraré, et fa més decidit a fer-ho i més determinat a fer-ho funcionar. Així que només has de fer-ho, sempre que sigui una cosa que realment vulguis i continuïs treballant per aconseguir-ho, també és aconseguir la gent adequada, només he treballat amb alguns mentors realment sorprenents al llarg dels anys. I em són molt encoratjadors. Així és quan trieu els vostres llocs de treball. És, ja ho sabeu, no, no només us entrevisten, sinó que els entrevisteu i us assegureu que siguin persones amb qui podeu treballar. I això serà útil per a la teva carrera. I és una mica de planificació una mica de sort. Així que crec que només has de seguir rodant amb això. I si no funciona, busqueu un altre lloc que bé

Samantha Sette 35:39

Adoro aixó. Sí, l'elaboració del vi pot ser. És un camp tan net. I per a qualsevol que vulgui entrar-hi, és com, com ho fas? Com es converteix el raïm en vi? I hi ha molts passos. I sobretot com a dona, ja ho saps, aquest aspecte d'apoderament que m'encanta que has tocat és fonamental. I posant el peu endavant a la porta, però endavant avançant i arribant-hi. Bé, Cara, no vull oblidar aquesta pregunta, perquè ho fem a cada episodi, però us faré una petita advertència. Així que no pots dir Chardonnay de Sonoma cutrer, però què hi ha al teu got? Preguntem al final de cada episodi Què estàs bevent? Què estàs estimant ara mateix? Hi ha algun vi que t'apassiona? I m'encantaria saber què hi ha al teu got.

Cara Morrison 36:22

Què hi ha al meu got? Ai, noi, és suc de la collita. està al meu got. Suc de raïm. Sempre ho he fet. Durant l'estiu, tinc una debilitat pels vins rosats. I estic molt content que les roses hagin passat per fi. Em refereixo a tots els anys 2000. Continuàvem dient que la Rose ho aconseguirà. I tothom pensaria per alguna raó perquè no es vengués perquè tothom va pensar en els dies blancs de Zin i van pensar que seria dolç. I així, finalment, va arribar una nova generació que no tenia tots els problemes sobre Rose i com el vi rubor dels dies del zin blanc dels anys 80 i 90. Així que m'encanta que hi hagi roses seques allà fora i hi puguem accedir i hi ha tants tipus diferents per aconseguir i hi ha una gran varietat de botigues i sí, només crec que les roses es combinen tan bé l'estiu i el clima calorós . Així que suposo que això és el meu camí si no estic bevent Chardonnay de Sonoma Cutrer.

Samantha Sette 37:31

Això és molt interessant. Sento que vaig créixer al voltant de persones on és com si Rose fos la cosa. Ja saps, com Rose, això era vi. Ningú va beure vi negre o blanc. Era Rose. Això no ho vaig saber mai. Això no va ser realment gran cosa. Fa un parell de dècades enrere. És una bogeria.

Cara Morrison 37:46

Bé, era un gran blanc Zin Shutter Home. De tornada al dia. Sí. I després, però després va ser. Sí. Tothom va suposar, oh, si és rosa, és dolç. No el tocaré. I així va ser genial. Quan podríem canviar aquest interruptor, aquest botó i anem a roses seques. Va ser així que hi ha una altra victòria

Samantha Sette 38:12

Una cosa que m'agrada de l'únic arbre és que em sento com un col·lectiu de testimonis. No és només una vinya específica. És per a tots, és per a tothom. És una passió molt col·laborativa, alegre, ja ho sabeu, compartida, que sento

Cara Morrison 38:24

Ja ho sabeu, i el millor de la indústria del vi és que som molt amics els uns amb els altres. Vam anar tots junts a la universitat, vam treballar junts en un celler en pràctiques, ens veiem a fires comercials, hi ha perquè tothom es conegui en el vi, fent-ne part. Així és una indústria molt petita i treballem junts. Així que fem grups de comerç com jo vaig crear aquest grup anomenat Charda nerds durant un temps. I ens reuniríem i només parlaríem de Chardonnay i coses de Chardonnay nerd sobre la vinificació i compartim experiments i coses que estem fent al celler i només compartim coneixements. És molt col·laboratiu a tota la indústria.

Samantha Sette 39:06

Sona especialment a l'oest de Califòrnia, on es concentra tot aquí.

Cara Morrison 39:12

Exactament. Però fins i tot les regions petites que coneixeu, realment es reuneixen. Vaig treballar per collir a Long Island, Nova York, quan ja sabeu, es reunien i feien coses semblants perquè és una mica petit i estaven intentant promocionar. dins i i compartiu idees i a tot arreu ho feu com el que hi passa. Com al començament de cada collita, comences a trucar als teus amics. Estàs rebent això? Tu també veus això? I què creus que hem de fer amb això? Quines són les teves idees? Aleshores, sempre esteu rebotant idees l'un a l'altre? I el meu marit és enòleg. Així que tinc com un consultor intern per als consultors de casa dels altres. Així que les grans converses a l'hora del sopar no mentiran a beure vi i que comencem a parlar-ne i d'idees diferents.

Samantha Sette 39:56

Bé, tens alguna última paraula que vull obrir la taula amb qualsevol cosa que vulguis compartir, ja sigui sobre vi, Chardonnay, que és el vi, o tu mateix i el teu viatge, qualsevol cosa que vulguis compartir per als oients Wine Enthusiast que hi ha fora? .

Cara Morrison 40:10

Ai, noi, hauria d'haver guardat alguna cosa. Sí, suposo que l'únic que cal dir és que segueix gaudint i estimant el vi i provant coses noves. Vull dir, això és el més divertit del vi és el descobriment. I ja ho sabeu, sortir a diferents cellers i sales de tast i veure què tenen és súper divertit o simplement tastar diferents vins dels quals no heu sentit a parlar mai. Per cop, és clar, ja ho sabeu, podeu provar el Sonoma Cutrer Chardonnay quan pugueu, però també explorar i veure què hi ha és una de les parts més divertides.

Samantha Sette 40:48

Absolutament saber el que t'agrada, però estar obert a què més hi ha fora i una mena de prendre aquesta experiència. M'encanta absolutament això. I Cara, has estat un plaer parlar amb expressió d'agraïment. Estic segur que els nostres oients senten el mateix. I amb això, ha estat fantàstic xerrar amb tu avui.

Cara Morrison 41:05

Gràcies, Sam, també ha estat un plaer xerrar amb tu.

Jacy Topps 41:13

Cap vi n'inspira tantes opinions fortes com Chardonnay to Oak o no Oak, Mallow o no mellow. Com la majoria de raïms, el Chardonnay s'expressarà de manera diferent segons el terreny i la benificació. Amb tants productors de Chardonnay a tot el món, els estils són infinits. Així que potser els bevedors de vi hauríem d'intentar mantenir la ment oberta. Quins són els teus pensaments? Si t'agrada l'episodi d'avui, ens agradaria llegir les teves ressenyes i saber què en penses. Podeu enviar-nos per correu electrònic els vostres comentaris i preguntes al podcast a Wine Enthusiast. dotnet, ei, per què no digueu als vostres amics amants del vi que ens visitin per recordar que us podeu subscriure a aquest podcast a Apple, Google, Spotify i a qualsevol altre lloc que escolti podcasts. També podeu anar al podcast de barra invertida wine enthusiast.com per obtenir més episodis i transcripcions. Sóc JC tops. Gràcies per la seva atenció