Close
Logo

Sobre Nosaltres

Cubanfoodla - Aquest Popular Vi Qualificacions I Comentaris, La Idea De Receptes Úniques, Informació Sobre Les Combinacions De Cobertura De Notícies I Guies Útils.

Cultura

El gener sec és el moviment saludable? Dan Buettner de Blue Zones hi participa

Després d'una temporada d'indulgència, molts guarden les seves ampolles i es comprometen a deixar l'alcohol per al gener sec. La motivació prové dels presumptes beneficis per a la salut de la sobrietat que han anat sortint a la llum recentment: articles a la Washington Post i el New York Times destacar els guanys a curt termini dels 31 dies de sobrietat, incloses millores en el son, la pell, els nivells d'energia i fins i tot la formació d'hàbits.



Però pel que fa a la longevitat, s'han fet poques investigacions per demostrar què pot fer prendre un mes de descans de l'alcohol per a la vostra salut. A més, planteja la qüestió de si el consum d'alcohol és 'bo' o 'dolent' en lloc de reconèixer l'ambigüitat del que constitueix un comportament saludable.

També et pot agradar: Per beure millor, els amants del vi necessiten mirar més enllà de l'ampolla

Aquest any hem decidit adoptar un enfocament més holístic. Per entendre millor la relació entre el consum d'alcohol i la salut, vam recórrer a un company de National Geographic, autor més venut del New York Times i fundador de Zones Blaves , Dan Buettner .



A través de la seva recerca amb Zones Blaves , Buettner va descobrir punts calents de longevitat a tot el món on les persones no només viuen vides més llargues, sinó que també viuen saludablement fins al final. D'aquestes comunitats (també conegudes com a Blue Zones), va extrapolar secrets per a la longevitat, que comparteix en els seus escrits i un recent documental de Netflix, Live to 100: Secrets of the Blue Zones .

Resulta que algunes de les persones més longeves del món beuen més de dues copes de vi diàriament .

Això ens porta a preguntar-nos: eliminar l'alcohol és realment la resposta? O hi ha altres factors més potents que contribueixen a una vida més sana? Escolteu per aprendre com les troballes de Buettner a les zones blaves poden donar forma a un enfocament més informat de la beguda l'any nou.

  Logotip d'Apple Podcast
  Logotip de Google Podcast


Transcripció de l'episodi

Les transcripcions es generen mitjançant una combinació de programari de reconeixement de veu i transcriptors humans, i poden contenir errors. Si us plau, comproveu l'àudio corresponent abans de citar.

Altaveus : Samantha Sette, Dan Buettner

Samantha Sette 00:09

Hola i benvinguts al podcast Wine Enthusiast. Esteu servint la cultura de les begudes i la gent que la condueix. Sóc Samantha Sette, productora web digital aquí a Wine Enthusiast. Quan entrem en un nou any, molts de nosaltres busquem portar un estil de vida més saludable i feliç. Què vol dir realment estar sa? Pot sentir que la resposta a aquesta pregunta està canviant constantment. És per això que em va emocionar tant parlar amb Dan Buettner, company de National Geographic i fundador de Blue Zones. Dan va passar anys descobrint comunitats on les persones viuen vides vibrants més enllà dels 100 anys. I aquells factors que els hi van portar. Ara, no podem evitar preguntar-nos, on encaixa una copa de vi a la imatge? Escolteu per esbrinar com les troballes de Dan a les zones blaves poden donar forma a un enfocament més informat de beure l'any nou. La vocació és una col·lecció de vins de Califòrnia de somni que ofereix una gamma diferent de varietats, estils i els millors apalatxes de la seva classe, l'enòleg James podria fallar dóna a cada vi una veu clara i singular, treballant amb reconeguts productors familiars per elaborar Chardonnay, Pinot Noir i Cabernet Sauvignon. . Mentre recolliu més de 7090 puntuacions més en el procés. Uneix-te a un dels clubs de vins totalment personalitzables dels companys per accedir per primera vegada a nous llançaments, anyades especials de la biblioteca i molt més. Amb quatre opcions de subscripció, hi ha un club per a cada amant del vi, rebeu tres enviaments a l'any o proveu la subscripció mensual amb tres ampolles al mes directament a la vostra porta. Per a informació i accés visita'ns al www.thecallingwine.com/enthusiast. Dan, thank you so much for joining me today. And to get started for anyone who might not be familiar Can you tell us a little bit more about the Blue Zones project and really about yourself? You know welcome

Dan Buettner 02:02

Bé, sóc un explorador de tota la vida i m'apropo a la longevitat no com el guru de la salut o l'influencer d'Instagram, sinó com algú a qui li agrada desentranyar misteris. Durant més de 30 anys, he dirigit expedicions científiques, la majoria d'elles al voltant d'antics misteris com el col·lapse de la civilització maia, i Marco Polo va anar realment a la Xina. I fa uns 24 anys, em vaig trobar amb una troballa de l'Organització Mundial de la Salut que un petit grup d'illes del sud-est asiàtic produïa l'esperança de vida sense discapacitat més llarga del món. I vaig dir: aha, hi ha un bon misteri. I vaig reunir en aquell moment, tenia un equip a temps complet d'exploradors i escriptors en un port d'arqueòlegs del personal del biòleg del MIT i vaig agafar tot aquest equip i vam anar a intentar començar a desentranyar el misteri. Però vam descobrir que intentar desentranyar el misteri de la longevitat és realment una mena de nus gordià. No es deslliga fàcilment. I després d'aquella primera expedició, ens vam enganxar. I l'any 2004, vaig rebre una beca dels National Institutes on Aging i una tasca de pruna de National Geographic, i realment atacem la pregunta: Com podem viure més temps? I diríeu que així és com vau començar les Zones Blaves? Projecte? Sí, sí. Vull dir, nosaltres, hem afegit algunes suposicions. La primera hipòtesi, és àmpliament acceptat que només un 20% està dictat pels nostres gens. El 80% és una altra cosa. I una raó per la qual si poguéssim trobar llocs que estiguessin confirmats demogràficament, on les persones viuen la vida més llarga, que podríem, podríem buscar els denominadors comuns o extrapolar del que estan fent al llarg del temps i destil·lar una fórmula força bona per longevitat per a la resta de nosaltres.

Samantha Sette 04:14

Sí, i per a aquells que no ho coneguin, què és això? És aquest el marc de les Zones Blaves? Com ho resumiries a què és el projecte de les Zones Blaves?

Dan Buettner 04:24

Bé, en comptes de buscar respostes en plaques de Petri o codi genètic, trobem poblacions on les persones viuen de manera manifestament més llarga, o bé tenen la taxa més baixa de mortalitat a l'edat mitjana o la taxa de centenaris més alta, normalment aquestes dues van de la mà. I després nosaltres, amb un altre equip de científics, passem per trobar els correlats, o què tenen en comú totes aquestes poblacions, com s'alimenten, com es socialitzen, com es connecten, com desfer-se de l'estrès, etc.? Quins suplements poden prendre o no quins tes poden beure o no, per trobar. Un senyal prou fort com per dir, ja ho sabeu, això està passant prou àmpliament i està passant prou constantment. I està passant en aquestes poblacions que pateixen una fracció de la taxa de malalties cardíaques i diabetis i càncer i demència, que hauríem de parar-hi atenció. I la majoria dels meus llibres i històries a National Geographic han descobert aquest misteri peça per peça, sí, i on són aquestes regions? On són aquestes comunitats de zona blava i longevitat on les persones viuen vides llargues i saludables. Els homes més longeus viuen a les terres altes de Sardenya i el Noro. I només les províncies d'Aster, la més llarga de les dones viuen a Okinawa, Japó, a l'illa d'Ikaria, tenim una població que viu uns vuit anys més que els nord-americans amb aproximadament 1/5 de la taxa de demència que patim a la península de Nicoya de Costa. Rica, una altra població que té la meitat de la taxa de mortalitat de mitjana edat. I això vol dir que tenen més de dues vegades més probabilitats d'arribar a un 95 saludable que els nord-americans, gasten 115, la quantitat que fem en atenció sanitària, i produeixen una població molt més sana. Així que realment els hauríem de prestar atenció, donat el fet que estem, estem injectant gairebé quatre bilions i mig de dòlars l'any en malalties majoritàriament evitables en aquest país. I després als Estats Units, entre els adventistes del setè dia tenim una població que viu de quatre a set anys més que els seus homòlegs nord-americans. Així que també són interessants, perquè, ja ho sabeu, viuen al mateix país que la majoria de nosaltres.

Samantha Sette 06:44

Sí, i què d'aquestes comunitats creieu que està contribuint a través de la vostra investigació que heu trobat que contribueix a aquestes vides més llargues i saludables?

Dan Buettner 06:52

Bé, a molta gent els agrada començar amb el menjar. I si vols saber què menjava una nena de 100 anys per viure fins als 100, has de saber què menjava quan era petita i adulta jove i en edat de treballar i acabava de jubilar-se. I darrerament, la majoria de periodistes i, i els meus crítics, aniran avui a una Zona Blava. I diran: Bé, ni tan sols són tan sans. Sí, no poden ser lleons de peltre. Però el que vam fer és que vaig treballar amb Harvard per fer el que s'anomena metaanàlisi, vam trobar 155 enquestes dietètiques fetes a les cinc Zones Blaves durant els darrers 100 anys i les fem una mitjana. I quan mireu el que la gent menjava amb el pas del temps, és d'entre el 90 i el 95% d'aliments sencers basats en plantes que mengen carn només unes cinc vegades al mes. Però ja saps, la major part del seu menjar dia a dia, setmana a setmana són cereals integrals, ja saps, pa de massa mare i Sardenya, truites de blat de moro i a la Nicoya, Península, arròs i gairebé totes aquestes cultures, verdures a les hortalisses del jardí. , això no és d'estranyar els tubercles. Curiosament, al voltant del 70% de totes les calories que va consumir Okinawa fins al voltant de 1975 provenien de moniatos, un moniato morat conegut com el mal. Els fruits secs solen ser el berenar. I després les mongetes són la pedra angular de totes les dietes de longevitat del món. I si mengeu una tassa de mongetes al dia, probablement val la pena uns quatre anys més d'esperança de vida per obtenir la vostra proteïna de fonts menys saludables. I quan es tracta del que beuen, ja ho sabeu, una bona notícia per a la majoria dels que escoltem, sis gots de te d'aigua de tot tipus. El cafè, ho creieu o no, la principal font d'antioxidants en la dieta i el vi nord-americans. I almenys tres de les Zones Blaves. Veiem un consum gairebé diari de vi negre casolà, ecològic. I després a Okinawa, també veiem, el sake perquè el vi tingui el seu lloc i en el camí de la longevitat que hem vist a les zones blaves.

Samantha Sette 09:11

Sí, i el que més m'agrada de sentir-te parlar d'això és que va en contra de totes aquestes idees populars que tenim sobre la salut, oi? Aquests aliments són bons i aquests aliments dolents. I és un enfocament més holístic que en realitat inclou aquestes coses que potser no són dolentes, com el vi. I per als nostres oients que són clarament entusiastes del vi, vull dir, sou aquí per una raó. Com descriuries el consum de vi en alguns d'aquests llocs? Sé que Sardenya va ser una d'elles on es beuen una quantitat moderada de vi. Com es veu això en els seus estils de vida? Com incorporen el vi?

Dan Buettner 09:46

Bé, vull dir, els homes, sobretot, veus consum de vi durant tot el dia, però no gaire allà. Les copes de vi no són les grans copes. Tenim tendència a beure els seus petits gots sense tija, ja sabeu. És que pot tenir dues o tres unces de vi, però és possible que vegis una copa a mig matí, una altra al dinar, una altra amb els amics, una altra amb el sopar. I ja saps, recentment he vist una enquesta de persones, més de 90 i, i el 85% d'elles beuen vi cada dia. Però ja saps, el context també és important, no veus la gent només, ja ho saps, colpejant una copa de vi després de la feina perquè volen desestressar-se. Gairebé sempre és amb amics. Gairebé sempre és amb un àpat. I, per cert, si estàs bevent una copa de vi negre amb un àpat vegetal, aproximadament quadruplica l'absorció de certs flavonoides o antioxidants. Per tant, vull dir, ja ho sabeu, estic molt familiaritzat amb els últims estudis que demostren que cap nivell d'alcohol és segur. Però hi ha algunes advertències a aquests estudis. Primer, també inclouen el risc de mort per caiguda o accidents de cotxe, que no són necessàriament amenaces per a la salut, tant com són amenaces més grans. I no tenen en compte el context. Ja saps, les persones que beuen vi negre probablement solen ser més socials, almenys a les Zones Blaves, que solen menjar-ne amb un àpat. Per descomptat, els seus vins probablement són més saludables que la mitjana, ja saps, vi a Costco, ja saps, són casolans, acostumen a tenir una mica més d'alcohol, solen ser vins joves, s'elaboren aquesta temporada i consumeixen aquesta temporada. I ja sabeu, en alguns casos, també vins prefil·loxera, que és realment interessant. Tenim com a mínim un cas d'això a Ikaria, on les vinyes tenen uns 140 anys, que em va semblar molt interessant.

Samantha Sette 11:49

Això és Grècia, Ikaria?

Dan Buettner 11:51

Sí sí.

Samantha Sette 11:52

El que m'agrada aquí és aquest èmfasi en el context. I és una cosa que tinc una mica de formació científica a la comunitat sanitària, i realment crec que més gent hauria de prestar atenció és que no és només el que estàs consumint, oi? És qui està al teu voltant aquest element de comunitat, que és una gran part de les Zones Blaves? La vostra recerca s'ha aprofundit més en aquest element de context.

Dan Buettner 12:19

Bé, si mireu aquestes zones blaves en la forma en què es configuren les seves comunitats tradicionalment, ja sabeu, Amèrica, però el 25% de nosaltres estem sols. I la solitud als Estats Units s'associa amb uns vuit anys menys d'esperança de vida. A Amèrica, no necessàriament naixem amb un cercle social, l'hem de construir nosaltres mateixos. A les zones blaves, les comunitats són molt més estretes, s'ajunten en moments de dificultats, s'ajunten i amb molta regularitat amb festes de tota la comunitat que no són només un grup de joves entusiasmats, sinó que ho són, ja ho sabeu, gent de vuit a 98, sobretot a Ikaria, aquestes festes, que n'hi ha unes 80 o 90 que fan tota la nit, i que la gent comença a beure a les 11. I acaben a les nou del matí següent. Ja ho sabeu, no em beveu-vos tonto, però en certa manera alimenta el vespre glop a glop. I, ja ho sabeu, viuen en llocs on cada vegada que baixen de la porta principal, es topen amb la gent. No és com si aneu del vostre garatge d'atacs, el garatge annex i el vostre suburbi a la vostra feina amb un garatge subterrani, i després a treballar. Aquesta gent es troba constantment amb els seus veïns, la seva gent, compren pa a la gent, entreguen el seu correu, i és una comunitat molt social i beuen socialment.

Samantha Sette 13:41

No és només una copa després d'un dia dur de treball. És més que això. Sembla que està alimentat per un propòsit.

Dan Buettner 13:47

Sí. I no és del tot, no és la quantitat de nou, és com si no veus que no veus realment la gent bevent una copa de vi enorme. Són gotets minúsculs, però assaborits, i el vi també, per cert, té menys sucre, no tindreu els pesticides, ja ho sabeu, és orgànic, probablement té més polifenols actius. I el vi pot ser molt més saludable en una zona blava del que saps, en un prestatge de queviures aquí als Estats Units.

Samantha Sette 14:23

I per als nostres oients que potser no els coneixeu, què fa que alguna cosa com els polifenols i els antioxidants i el fet que sigui orgànic, sigui millor, si voleu, o més dens en nutrients.

Dan Buettner 14:34

Bé, tots hem sentit parlar del resveratrol, que és un d'aquests polifenols, però també de la prosinina, que és un altre polifenol que veieu especialment a Sardenya al Canadà, que s'ha demostrat que redueix la inflamació de l'endotelial, que és el revestiment del cor. Així, quan et prens regularment dosis petites, hi ha un argument que en tu tens menys inflamació arterial i, per tant, menys possibilitats de patir un bloqueig i un atac de cor. No puc fer una afirmació causal allà, però puc, ja ho saps, oferir una sèrie d'associacions que poden ser o no persuasives segons qui siguis. Però, per descomptat, ja ho sabeu, hi ha que no utilitzen pesticides. No hi ha sulfits, ja ho sabeu, tret que els posen en una ampolla i s'enviïn als Estats Units. Però els vins que estan bevent, hi ha sense sulfit el dia a dia. Així que sí, i una vegada més, són raïms antics, el raïm de Sardenya, el Cannonau d'allà interessant perquè estan bombardejats amb uns 330 dies de sol a gran altura. I la resposta del raïm a això és generar més pigment a la pell, que resulta que el pigment és on molts d'aquests polifenols són antioxidants, és literalment l'envermelliment del raïm. I com s'elabora el vi, a Sardenya, el suc fermenta amb les llavors triturades i les pells. Així que tots aquests meravellosos polifenols rics poden filtrar-se al vi, ja ho sabeu, que més tard s'acaba. Així, ja sabeu, com a resultat, l'interessant investigador anomenat Roger Corder que va estudiar aquests vins d'arreu del món pels seus nivells de polifenols. I per tant, un parell de varietats sardes tenen concentracions de polifenols entre les més altes del món, ja ho sabeu, la qual cosa pot explicar o no la seva longevitat.

Samantha Sette 16:37

Sí, i per a qualsevol que es trobi potser als Estats Units o en algun lloc que no sigui una d'aquestes zones blaves, hi ha alguna manera de tastar-lo, anar-lo i experimentar aquest vi?

Dan Buettner 16:49

Pots provar un Cannonau de Sardenya, crec que si busques a Google Blue Zoneswine, el trobaràs, però sí, el Cannonau de Sardenya és un bon lloc per començar, sobretot si el pots trobar des de l'Ogliastra. No és el mateix quan es cultiva al nivell del mar en altres llocs de Sardenya

Samantha Sette 17:11

Em pots explicar una mica més per què és això? Si tens alguna idea de per què?

Dan Buettner 17:16

Bé, d'acord, en primer lloc, ha crescut en un lloc on la gent viu més temps i el consumeix aquella gent que viu a la costa que no viu a Sardenya no viu més que els seus homòlegs italians del continent, és Només els sards de les terres altes i el número dos, els raïms de les terres altes estan exposats a la seva, ja saps, 3.000 peus més alt, i estan exposats a més radiació, que de tant en tant pot tenir més pigment i, per tant, més antioxidant per a les pells i com saps. , Conec la manera com la gent de les terres altes fa el seu raïm, vull dir que fan el seu perquè ho van triturar tot junt. Deixeu això que coneixeu les pells a les llavors per marinar durant 15 dies abans de continuar el procés d'elaboració del vi.

Samantha Sette 18:14

On pots trobar els millors regals a preus molt baixos que tots els encantaran? Un vi total i més. Per descomptat, amb tantes ampolles fantàstiques per triar, trobeu alguna cosa per a tothom a la vostra llista, ja sigui Cabernet per al vi escumós de la vostra germana per a un company de feina o un bourbon d'un sol barril per al pare. I si necessiteu ajuda, demaneu consell a una de les nostres amables guies. Amb els preus més baixos des de fa més de 30 anys, sempre trobaràs el que t'agrada i el que t'encanta el que només trobes a Total Wine i més licors que no es venen a Virgínia i Carolina del Nord. Beu de manera responsable. El 21. Volia allunyar-me perquè volia tornar enrere sobre això que el vi sembla ser un element del vostre poder nou, que suposo que per a aquells que potser no estigueu familiaritzats, podeu compartir amb nosaltres què és el poder nou. Zones Blaves.

Dan Buettner 19:02

Hi ha els nou denominadors comuns de, no importa on vagis al món i vegis Visca la gent. Així que mengen principalment una dieta basada en plantes d'aliments sencers. Tenen un vocabulari amb finalitats. Tenen rituals diaris sagrats per eliminar l'estrès. Acostumen a sortir amb la família, prioritzen la família a la feina o, ja ho sabeu, al seu equip esportiu. Per cert, solen ser religiosos, es mouen amb naturalitat. Realment no fan exercici tant com viuen en entorns que els empenyin a moure's cada 20 minuts aproximadament. I aleshores tenen cura, no necessàriament de manera conscient, sinó que estan envoltats de persones, el seu cercle social immediat que fomenten els comportaments correctes i ajuden a marginar els comportaments equivocats o no saludables. De manera que tot suma els denominadors comuns. I beure vi és un dels denominadors competents o alguna forma de beguda alcohòlica, excepte per als adventistes, només la meitat dels adventistes beuen, ja ho sabeu, oficialment se suposa que no han de beure, però totes les seves zones blaves, gaudeixen d'un poc vi com a menjar de celebració, o beguda de celebració o, ja saps, una mena de final de dia o amb els amics amb un bon àpat.

Samantha Sette 20:18

I corregiu-me si m'equivoco, però aquests nou hàbits o, ja sabeu, coses que la gent pot fer, si voleu, no existeixen de manera aïllada, és correcte?

Dan Buettner 20:27

Això està bé. La conclusió clau de les Zones Blaves és que si voleu viure més temps, no intenteu canviar el vostre comportament o no necessàriament s'ha intentat fer un nou hàbit, no que els hàbits no funcionin a curt termini. I funcionen per a persones potser d'un dígit per cent a llarg termini. Però quan es tracta de longevitat, no hi ha cap solució a curt termini. No hi ha cap pastilla, no hi ha suplement, no hi ha dieta, no hi ha cap programa d'exercicis que puguis fer durant els propers mesos, o potser els teus dos que tinguin algun impacte en quant de temps viuràs. I si ens fixem en totes les dietes i programes d'exercicis i patrons de suplements, tendeixen a durar potser un any, que tendeixen a perdre al voltant del 90% de la gent després de set mesos i tots els que estan a les zones blaves, no ho fan. No t'impliquis amb res d'això que no estan fent CrossFit o comprant en línia els seus paquets de suplements són superaliments o, o amb aquesta nova dieta de moda que arriba l'Any Nou, simplement viuen la seva vida. Així que la idea aquí és que si voleu viure més temps, canvieu el vostre entorn. I si la gent de les zones blaves, el seu entorn és tal que les seves decisions inconscients són marginalment millors, les seves micro decisions conscients són inconscientment millors durant tot el dia. Cada vegada que van a la feina o a la casa d'un amic això ocasiona un passeig. Tenen jardins al darrere, de manera que cada dia surten desherbant, regant o collint les comoditats mecanitzades de la seva vida. Així que encara fan les feines del jardí i de la llar a mà. Ja sabeu, el seu social per defecte, mengen aquest menjar de pagès tan senzill per defecte, perquè és el més barat i accessible i, francament, saben com fer-lo més deliciós. Si mireu el meu llibre, La cuina de les zones blaves, que és un dels 50 millors llibres de cuina de tots els temps, i ni tan sols sóc cuiner, però he recopilat les receptes. I es veu molt clarament els aliments que la gent menja segons un patró diari que condueix a la longevitat o els aliments simples camperols. No perquè, saps que si tinguessin carn, no la menjarien. És només perquè es podien permetre la carn. Així que van aprendre a fer que aquests aliments senzills tinguessin un bon gust, que és un missatge molt important no només per als rics dels Estats Units, sinó també per als pobres dels Estats Units. No heu de comprar a les botigues de queviures elegants i menjar productes frescos. Si tens mongetes i arròs o fesols i truita o, o pasta i fagioli o sopa minestrone. Tot això costa menys d'un dòlar per porció i són molt més saludables del que coneixeu la merda de superaliments que compreu a Internet.

Samantha Sette 23:08

És tan cert, puc donar fe que el llibre de cuina és fantàstic. N'he fet un parell de coses. I és molt refrescant escoltar això, crec que sobretot quan entrem en un nou any, tothom és com tu has dit, buscant aquesta solució ràpida. I és interessant perquè aquesta solució ràpida sol ser per a un objectiu a més curt termini que la longevitat. I em fa preguntar-me per què no estem lluitant per la longevitat? Per què no estem lluitant per una vida robusta i plena de vitalitat fins al final? I suposo que, com a missatge per als nostres oients, a mesura que ens dirigim a les dietes de moda i al gener sec, sembla que aquestes coses no són la resposta.

Dan Buettner 23:44

No, no ho són, sempre fallen, o fracassen per al 97% de les persones. És que una pèrdua de temps et pot fer sentir millor, ja ho saps després de la ressaca de l'1 de gener, però realment no servirà de res i que aquestes dades ho tenen molt clar. El 19 de gener. Més de la meitat de les persones que comencen amb els propòsits d'Any Nou ja han fracassat, i la resta perds a mitjans de febrer. Per tant, és una pèrdua de temps. Estaràs molt millor la nit de Cap d'Any per dir-te a tu mateix, ja saps, faré nous amics aquest any, m'envoltaré d'amics la idea de recreació dels quals sigui el pickleball o el tennis o anar en bicicleta o jardineria o caminar amics que es preocupen per mi en un mal dia. I amics que coneixeu, no és mala idea tenir un amic vegà o vegetarià perquè us ensenyaran com fer i trobar aliments deliciosos a base de plantes, ja ho sabeu, i no està malament tenir, per cert, amics, ens trobarem amb tu i Happy Hour i prendrem una copa o dues de vi. Això és alguns que veiem molt clarament a les zones blaves, però no es tracta del vi. Es tracta del que ve amb el vi, la companyonia, la reducció de l'estrès que comporta una bona hora feliç amb algú que es preocupa per tu. Això és el que vols construir un nou any, estalviar diners amb la dieta de moda i els suplements de merda.

Samantha Sette 25:12

Sí, i crec que tots podem relacionar-nos en algun moment de les nostres vides o en un altre que ens fixem amb aquelles coses que ens diuen que ens milloraran la vida. I no ho fan mai. Perquè és el mateix. Són les coses com vau dir, la convivència de la comunitat sentint-vos com si us pertanyeu i tens un propòsit, que és tan poderós, però tan passat per alt.

Dan Buettner 25:30

La raó és que és difícil guanyar diners si estàs comercialitzant propòsits o intentant convèncer la gent perquè es socialitzi d'una manera saludable, la manera de guanyar diners és vendre esperança, amb suplements, vendre esperança, amb programes de pèrdua de pes, vens esperança, amb programes d'exercici intens, i suggereixes que és una solució ràpida. I la gent compra això tot el temps que perenne, el compra i guanyen molts diners amb això. I la raó per la qual guanyen molts diners és perquè falla. I aleshores aconsegueix que les mateixes persones s'inscriguin l'any vinent per a alguna cosa lleugerament diferent. Ja saps, vull dir, suposo que podria, és una mena d'esbarjo, però no ens ajuda realment, ja ho saps, l'esperança de vida als Estats Units s'ha reduït en dos anys i mig. En els darrers tres anys. Per cert, és principalment a causa de malalties cròniques, la pandèmia ho ha alimentat, però el 75% dels nord-americans són obesos o tenen sobrepès, això és aproximadament el triple del que era, ja saps, quan jo era jove, i segueix empitjorant. I seguim provant les mateixes coses una vegada i una altra. Aquesta és la definició d'Einstein de la bogeria. Continues intentant fer exercici de dietes, longevitat, hacks, suplements i mai funciona. Seguim cada cop més grossos i malalts. I mai ens despertem, oi? I en lloc de fer-ho una i altra vegada, per què no mirar les poblacions, que realment han aconseguit els resultats que volem? I imitar-los imitar el seu entorn, imitar els seus patrons, podem salvar el nostre país, molta pena i molt dolor i molts diners.

Samantha Sette 27:08

Sí, torna a ser inspirador, sincerament, escoltar això perquè, per molt que tinc l'esperança, també tinc por del futur. I formant part d'una generació més jove, tinc curiositat per veure si això canviarà a millor, hi haurà canvis, això és inevitable, però com canviarà? I tant de bo, a través de més comunitats, aquest model després de les Zones Blaves, podem conrear més longevitat i una vida més saludable que no s'adhereixi al que el màrqueting ens diu que és una vida saludable.

Dan Buettner 27:42

Potser o potser no. Mentrestant, tots aixecarem la copa a l'hora feliç.

Samantha Sette 27:47

Molt cert! I suposo que amb això, quin consell, en poques paraules, donaria a algú que potser està escoltant això i vol fer un canvi al nou any i vol millorar la seva vida? Quina és una cosa senzilla que podrien fer?

Dan Buettner 28:02

El que saps, sé que tothom vol una mossegada sonora ara mateix. Però ja ho sabeu, m'he passat els darrers 20 anys escrivint sobre això que he escrit per als best-sellers del New York Times, els llibres de Google Blue Zones i en trieu un que us convingui. Això és el millor. I és una mena de tap descarat. Però és que és una mica més complex i una mossegada. Però una cosa contraintuïtiva que podeu fer és un inventari intern del que sou bo en el que us agradaria fer, quins són els vostres valors, de fet, diria que escriu-los en tres columnes. Busqueu els punts en comú. I després a la quarta columna, escriviu una sortida. Només un 30% dels nord-americans troben el seu propòsit a la feina. Això vol dir que la majoria de nosaltres hem de trobar el nostre propòsit en un altre lloc. I el propòsit és el que estàs parlant de la gent perquè les persones que poden articular el seu sentit del propòsit viuen uns vuit anys més que les persones que no tenen timó a la vida, i la majoria de nosaltres no ho tenim. Almenys pel que fa a la nostra vida laboral. Així que trobar un punt de venda voluntari, trobar un grup d'amics amb una visió compartida o una passió compartida i implicar-s'hi, hi ha una evidència molt millor que això allargarà la teva vida que qualsevol que coneguis, la píndola de resveratrol o la longevitat piratejar la metformina, la testosterona, les cèl·lules mare, tota aquesta merda experimental, troben un sentit de propòsit i posen-ho a treballar a la teva vida. I no només viuràs més, sinó que gaudiràs del viatge.

Samantha Sette 29:40

Tan cert. I una de les meves preguntes preferides per fer a la gent mentre comencem a concloure aquí és que has esperat mai acabar on ets avui?

Dan Buettner 29:50

No, no, però us diré, ja ho sabeu, quan em vaig graduar a la universitat i altres persones feien coses útils i productives, vaig establir tres rècords fent bicicleta per tot el món, amb bicicleta, l'Argentina d'Alaska i amb bicicleta per tot l'Àfrica. I ningú pensava que tingués una muntanya molt. Però resulta que aquells que, seguint les meves passions com aquesta, desenvolupar la resiliència i una mica d'empatia, i la capacitat de parlar amb persones de tots els àmbits de la vida eren els mateixos punts forts que necessitava per construir els projectes de Zones Blaves i Zones Blaves ara es troben a 80 ciutats de Amèrica. Acabo d'acabar una sèrie documental de Netflix, que va ser una de les sèries internacionals de més èxit de la història. Vam ser el top 10 i 83 països diferents anomenats Living to 100. Per cert, si no l'heu vist, acaba de sortir a l'agost. I sí, ha tingut, ja ho sabeu, un èxit fenomenal. Però em veig com l'esquirol cec que va trobar una nou. Vaig tenir sort.

Samantha Sette 31:01

M'encanta això perquè crec que estem tan concentrats en acabar en algun lloc, mai acabem d'aquesta manera mai sembla impredictible com creiem que anirà a la vida. Aquesta és una mena de bellesa. I suposo que gaudint de tota aquesta celebració, haurem de preguntar què hi ha al teu got?

Dan Buettner 31:17

Bé, sóc un fanàtic de Brunello. M'encanta un Brunello, i en tinc uns quants. També porto Cannanou als sopars, perquè crec que al final del dia, un bon vi té una bona narrativa. I també hi ha una Ikaria i un productor anomenat Afines AFI NES, que produeixen un vi blanc prefil·loxera, que és sorprenent. I sempre n'obtenc una mica d'això m'encanta trencar-lo perquè dic a la gent que estàs tastant un vi que probablement Homer va tastar és molt semblant al que va tastar Homer, de manera que es tritura sota els peus a Granite Crips i després està fermentat i àmfora d'argila sota terra. és una experiència vitivinícola molt diferent. Es torna a dir Fènix, a la iniquitat de la vinya, bons amics meus. Així que això és el que tinc al got.

Samantha Sette 32:15

Això sona deliciós. Ni tan sols vaig sentir parlar d'això. Definitivament cal comprovar-ho. I sé que us heu referit a això abans, però on us poden trobar els nostres oients? A més de veure el documental? On més si voleu connectar alguna cosa?

Dan Buettner 32:27

D'acord, bé @DanBuettner a Instagram, faig nous consells de longevitat gairebé cada dia. Em dic DAN BUETTNER. A Dan Buettner I després a Danbuettner.com. Si t'interessen els meus articles, allà són gratuïts, tinc receptes per viure 100 algunes eines si t'interessa això. I el meu últim best-seller del New York Times es diu Zones blaves, secrets per viure més temps, i es llegeix com un manual il·lustrat sobre com obtenir 10 anys més de vida. Així que pot ser un recurs útil.

Samantha Sette 33:03

Això és realment emocionant. I suposo que expressió d'agraïment una vegada més, moltes gràcies per dedicar-vos el temps a xerrar amb nosaltres avui.

Dan Buettner 33:10

Bé, Sam, espero veure't quan tinguis 100 anys. I m'encanta la teva revista, i jo mateix sóc un entusiasta del vi i m'agrada molt conèixer l'editor i, ja ho saps, hi ha darrere de tota aquesta mena de bravata que Crec que els projectors de les revistes tenen una persona molt dolça i intel·ligent, així que m'agrada molt conèixer-te també.

Samantha Sette 33:38

Quan es tracta de viure una vida més sana, el context és clarament important. Teniu previst fer canvis més saludables l'any que ve? I si és així, com? Ens agradaria saber. Podeu enviar-nos els vostres comentaris i preguntes per correu electrònic a podcast@wineenthusiast.net. Recordeu que us podeu subscriure a aquest podcast a Apple, Google, Spotify i a qualsevol altre lloc on escolteu els vostres programes preferits. També podeu anar al podcast de barra invertida wine enthusiast.com per obtenir més episodis i transcripcions. Sóc Samantha Sette. Gràcies per la seva atenció. A més de produir contingut de classe mundial, sabíeu que Wine Enthusiast també és la principal destinació de compres per als productes d'estil de vida del vi, només cal que visiteu la nostra botiga a wine enthusiast.com on descobrireu una increïble varietat d'articles de qualitat únics garantits per millorar el vostre vi experiència. Des de cristalleria i accessoris fins a milers de regals de vins únics. És com una botiga de joguines per als amants del vi. I no us oblideu de protegir el vostre vi. Som el principal minorista de productes d'emmagatzematge de vi del país. Tant si teniu sis o 600 ampolles, desitgeu un armari de vins o una sala de vins dissenyada a mida. Les nostres consultes gratuïtes d'emmagatzematge de vi us ajudaran a trobar l'ajust perfecte per a la vostra col·lecció. Visiteu wine enthusiast.com Avui donem vida al vi. Portat per la botiga Wine Enthusiast